יום ראשון, 22 במרץ 2015

סקנדינביה 1999 אור היום ואור הלילה חלק 1

1999 סקנדינביה אור היום ואור הלילה חלק 1בסוף יוני 1999 התייצבנו בנמל התעופה בן גוריון, 31 אנשים נרגשים מתוכם 17 בעלי מגבלה בכיסאות גלגלים. והשאר בני(ות) זוג מלווים, מדריך ואיש טכני, כולנו מוכנים ומזומנים ל"הרפתקה הסקנדינבית" . היו בלבנו חששות, כמובן, בשל המערך הלוגיסטי המורכב הכרוך בהטסת קבוצה כל כך גדולה של אנשים עם מוגבלויות ומלוויהם, אבל הכל עבר בשלום.משמר המלך

ויותר מזה, יש לציין כי חברת אל –על לקחה על עצמה משימה לא קלה, ועשתה כמיטב יכולתה כדי לקצר את זמן העלייה למטוס והירידה ממנו. ולהנעים לנו ככל האפשר את הטיסה בת ארבע השעות.

קופנהאגןנחתנו בקופנהגן שבדנמרק אחר הצהרים.
באור יום מלא, שמיים בצבעי תכלת – אפור האירו את דרכנו והסירו את קורי העייפות האחרונים שדבקו בנו בעת הטיסה, מצב הרוח הרקיע שחקים.

קופנהאגן, לא גלויה
בשדה התעופה של קופנהגן חיכו לנו שש מלוות שבדיות חביבות ונהג אוטובוס מיוחד, מבריק, גדול, גדול ומרווח, שהכיל מעלון, שירותים ושתייה קרה וחמה.
אלה ליוו אותנו עד סוף הטיול.קופנהאגן
בת הים הקטנה מקבלת את פנינו
התחלנו את הטיול בנסיעה ברחובות המקסימים של קופנהגן הציורית. עצרנו ליד הסמל המסחרי המפורסם של דנמרק – פסלה של בת הים הקטנה, המוצפת באדוות גלי הים, צופה למרחקים, מגינה מכל רע על הספנים המשייטים בים, וממחישה בנאמנות את ספרו הנפלא של הסופר הנס כריסטיאן אנדרסן, "בת הים הקטנה". המשכנו לנסוע לאורך רחובות העיר, על בתיה הססגוניים מעוטרי הפיתוחים, שנראים כ"חדשים" על אף שנבנו במאה ה-16.קופנהאגן
בקרנו בארמון כריסטיאנברג ובכיכר העירייה, בכל פינה נראו מזרקות, פסלים מפוארים וירק רב. הרחובות בנויים כך, שיש בהם נתיב לתחבורה ציבורית ושביל לאופניים. בכל קרנות הרחובות קיימות הנמכות מדרכה, מה שמאפשר לכל אחד לטייל גם בעצמו. סקרנו את "כריסטיאנה". מקום מפגש מיוחד לציור קעקועים, את גני טיבולי המפוארים, שהם בלבד יכולים לספק הנאה למספר ימים. תזמורת הפארק הנעימה את שהותנו, כשזיקוקים מרהיבים התמזגו עם צלילי המוזיקה והמון
אדם הריע משמחה.

רחובות קופנהאגן

לאחר הסיור הקצר בעיר הגענו למלון FIRST HOTEL
 הממוקם במרכז העיר
לסגור את הווילונות האטומים כדי להחשיך את החדרים.
ונגיש לכיסאות גלגלים. המזוודות הועלו לחדרים והושמו כך, שניתן היה לפתחן בקלות. בתשע בערב עוד יצאנו לסיור ולארוחת ערב. מצאנו פיצרייה חביבה,20 סוגי פיצה- סטייקים, דגים ומה לא. כולם דיווחו על הנאה רבה מהאוכל הטעים. חזרנו למלון בחצות, כאשר בחוץ היה עדין אור יום מלא! היה עלינולסגור את הווילונות האטומים כדי להחשיך את החדרים.קופנהאגן, לא גלויהנוף קסוםגן הפסלים של ויגלר
למחרת עברנו מסדר "צבאי" – קימה בשעה 05:00. ארוחת בוקר,
משעה 07:00 עד 08:30, הייתה עשירה במגוון מוצרים, כיאה למלון ברמה זו. בשעה 08:30 עלינו לאוטובוס. העלייה הראשונה הייתה איטית מעט, אך בסופושל דבר התיישבנו כולנו ללא תקלות. כאשר חלק מבעלי המגבלה ישב עלמושבים רגילים וחלק נותר בכיסאות הגלגלים שנקשרו לרצפת האוטובוס אשר הוכשרה לכך במיוחד.קופנהאגן, לא גלויה
עכשיו החל הטיול האמיתי. בשוק הדגים של קופנהגן טיילנו כשזרזיף של גשם
ניתך עלינו מלמעלה זה לא מנע מאיתנו להמשיך ולהתפעל ממראה עינינו: מגוון גדול של פירות ים, מיצג של גבינות המקום ומזכרות אופייניות אחרות.סיירנו בכפר הדייגים הויקינגי "קופנהגן", אשר הפך את לעיר קופנהגן לאחר השריפה הגדולה שפקדה את הכפר – אחת מהשריפות הרבות שפקדו אתארצות סקנדינביה בעיקר במאות ה-11 , ה-13, 16. טיילנו בגן חיות מרהיב ביופיו, הנחשב לגדול באירופה, שבעלי החיים המאכלסים אותו חיים בתוך צמחייה ונוף טבעיים.שחפים מלווים את הספינה
בהמשך היום נסענו לאזור זילנד, ובקרנו ב"אחוזת המלט". האחוזה מוקפת בחומות וביניהן מקווי מים רחבים, שמטרתם למנוע חדירת פולשים לארמון. ביקרנו באחוזת קרונברג, בעלת הגגות היפהפיים מנחושת, שנבנתה בשנת 1895 והתפרסמה בזכות מחזהו של שיקספיר, "המלט". גם אחוזה זו הוקפה בחומה חיצונית והחומה פנימית, והיא שימשה כמבצר מגן על המיצר שבין שבדיה לנורבגיה.
הפיורדים
נוף הפיורד
השתקפות
זילנד
תמונות מסקנדינביה חלק 2 בקרוב תמונות מסקנדינביהסיוע בביטוח לאומי וזכויות נכים-חינם