יום שני, 27 באפריל 2015

דרום אמריקה חלק 6 קלפטה ברילוצה 1

טיול לדרום אמריקה חלק 6  6.2.2008-29.2.2008  ברילוצה

דרום אמריקה #

לאחר יום מעניין,התקפלנו בקלפטה "קלפטה=מרשעת" כך נהגנו לכנות אותה בצחוק ונסענו לשדה התעופה בדרכנו לברילוצה.
בשדה פגשנו את רב המצלרים ממלון קסלנה הנפלא שבא לפגוש את רעיתו היפה.  אנחנו נפרדים מאלפרדו הנהג הנפלא ומדריכת הטיול ונאלצים להמתין בשדה הקטן עוד שעה כי זמן במקומות כמו סוף העולם, לעולם זמן  איננו מדוייק. המטוס מגיע. כמובן שאין שרוול, אני הראשונה שהם מעלים למעלה על כבש צר, 4 אנשים חסרי נסיון. כמעט התהפכתי עם הכסא כאשר החבורה למטה מתבוננת בדאגה. מאחר ואני לא פחדנית, ישבתי בשקט, זו הדרך הנכונה ביותר להקל למרות שבפנים  המעים כמעט התהפכו(-: הגענו בשלום אל המטוס אבל הכסא הצר לא נכנס פנימה.
מטוס צר במיוחד(-: לאחר שהנוסעים מבינים שהכסא הצר לא עובר במעבר יעצו לדילות להושיב אותי במושב ראשון.
סיטואציה  מאוד לא נעימה בה הקימו אמא וילד למושב אחורי כדי שאשב במקום השמור שלהם.  חברה שאיננה מתכננת נכון את הטיסות, שתתנצל.  אנחנו הרגילים לתרוצים. אמרנו תודה.
מזל שהטיסה הייתה קצרה ולא היה צורך בשרותים.
ליד החלון במטוס התיישב גבר גבוה מטופח עם צמר גפן באוזנים, חברתי אומרת לי בשקט, תראי איזה גבר מטופח, ואני עונה לה גבר "מלוקק", חוץ מעצמו ואלוהים איש לא קיים סביבו, לקראת סוף הטיסה הוא פונה לחברתי כאשר בידו ספר מהסוג הנסתר ומתחיל לדבר. ללא הכנה מוקדמת הוא אומר לי כמה מילים, אני עונה לו שאני אטאיסטית מוחלטת, וחברתי מתאפקת לו לצחוק לו בפנים, הוא אומר לה את המזל שלה וגם לי, ולשאלתנו מהיכן הוא,עונה שהוא ממכסיקו אבל למעשה הוא לא גר בשום ארץ כי הוא איש של "אלוהים", שאין לו מקום קבוע עלי אדמות, התאפקנו לא לצחוק. ובירידה מהמטוס ראינו אותו עושה תרגילים לכיוון השמים אולי משם יבוא עזרו. הוא "עקב" אחרינו לעוד 2 מקומות בדרך, למזלינו ,לא ישב לידינו. והקבוצה התחמקה לאחר שהדבקנו לו את השם "הבן של אלוהים"  עם קבלות.    מה לעשות, ישנם גם כאלו.
אנחנו מעל ברילוצה,ממעוף ציפור רואים עיר יחסית גדולה. מסביב ירקרק ולא הכל מדברי כמו באל קלפטה.
המראה מהחדר
ברילוצ`ה היא עיר נופש יפהפיה. הממוקמת באזור האגמים של ארגנטינה וצופה לאגם הגדול מביניהם - אגם נאהול הואפי .

משכנים אותנו במלון אדלוויס,כן, זה מצלילי המוזיקה, מלון 5 כוכבים השוכן ממש במרכזה של העיר.

דבר שאפשר לנו לטייל לבד בסביבה. הנוף מהחדר במלון- האגם בכל הדרו. אין מילים. עד כמה שמפתיע, ארוחת ערב עשירה מאוד במלון עלתה לנו  72  פזו בלבד לזוג . ללא יין עם שתיה קלה.
בארץ ארוחה כזו הייתה עולה כ- 300 ש"ח לאדם.

מעט על ברילוצה.

ברילוצה או – אגם "אי הנמר",שמה המקורי המלא הוא, סאן קרלוס דה ברילוצה, על שם הגרמני הראשון שהתיישב כאן במאה ה- 19 .  העיר הייתה המקלט האולטימטיבי של נאצים. הם נקלטו בארגנטינה בתקופתו של חואן פרון,
המקום הוא למעשה עירם של נאצים ודומה מאד לשוויץ האלפינית על גבול גרמניה.  המקומיים אינם בעל מראה אינדיאני כפי שצפוי אלא בלונדים ארים – נורדים.  היום, המקום מסביר פנים וקבלו אותנו מאוד יפה.  גם בעברית.
רוב האגמים בסביבה, נקראים על שם חוקרים שהגיעו לכאן במאה ה-19 ומיפו טופוגרפית את האזור. פריטו פרושו מלומד. פרנציסקו מורנו ,על שמו נקרא גם הקרחון בדרום פטגוניה בקלפטה. מורנו חקר את האזור וקיבל שטח אדמה באזור נאואל הואפי, על שום פועלו הרב שהתבטא ביישוב סכסוכי גבול בין ארגנטינה לצ`ילי מחקר ועוד. הוא תרם את השטח בחזרה למדינה בתנאי שיוכרז כפארק לאומי ובכך שם את אבן הפינה לפארקים הלאומיים בארגנטינה בכלל ולפארק נאואל הואפי בפרט.
ברילוצה משמשת נקודת יציאה אל הפארק הלאומי נאואל הואפי שבמרכזו לגונה. הלגונה נוצרה מקרחון המהווה את בסיסה.  העיר עצמה נמצאת לצד המורינה. מדרום נמצאות הפסגות המשונות של סרו קתדרל  שמזכירות בצורתן  קתדרלה גותית   ומכאן השם. המקום משקיף על נוף פנורמי ייחודי - צ`רו קומפנירו   Cerro Campanario
במקום יש רכבל שעולה אל מרומי ההר. במקום יש מסעדה וחנות ללכר מזכרות.
ישנם כמה מסלולים לסיורים בברילוצה.  ניתן לצאת מהעיר לשני מסלולי טיול עיקריים – המעגל הקטן שכולל סיור סביב מאהול הואפי עם מספר עצירות וישנה אפשרות של טיול ליום שלם ב- שיבעת האגמים ,בסרו קאמפנירו, מלון ז`או זאו המפורסם והאגמים שבסביבה.

הפארקים המפורסמים ביותר הם :

הפארק הדרומי – פארק לוס אלרסס (Parque Nacional Los Alerces).

הפארק המרכזי - פארק נאהול הואפי (Nahuel Huapi Parque Nacional).

ALMANAKI

פוקסיה מגלן

הפארק הצפוני – פארק לאנין (Lanin Parque Nacional).
ברילוצ`ה Bariloche. המפורסמת בתעשיית השוקולד שלה, והסטיקים הטובים, מוקפת ביערות.  לכן הופכת למרהיבה עוד יותר בחודשים מרץ- אפריל שהיא העונה הגשומה.  העיר תוכננה על פי מוטיבים ומאפיינים מזרח תיכוניים, העדר סדר וייחוד. אף על פי כן, ברילוצ`ה היא עיר חביבה. וידועה כאזור סקי פופולארי.
ברילוצ`ה היא העיר המתויירת ביותר בארגנטינה. העיר שוכנת על שפת אגם המוקף בהרים מושלגים. ידועה במסעדות הטובות שבה,בתי הקפה ובארים. במקום נמצא גם מוזיאון פטגוניה Museo de le Patagonia , אחד המוזיאונים הטובים במדינה. תוכלו למצוא בו פוחלצים, ארכיאולוגיה, היסטוריה, ספריה ועוד.
יום שישי 15.03.2008
אנחנו יוצאים ממלון אדלוויס המרשים לנסיעה דרך העיר אל האגמים. בדרך,בתי מלון רבים, המלון בו התאכסנו חואן פרון והנשיא קלינטון,

שהיום מצוי בידים פרטיות. הגענו  אל המזח כדי לעלות אל הספינה CAU CAU ,קאו קאו על שמם של השחפים שחיים במקום. הקטאמרן, חדישה ונגישה. המעבר מהמזח אל תוך הספינה אנחנו עושים על גשר מיוחד.

את  4 המדרגות פנימה אל הסיפון קרי השפל באותה שעה, מעבירים אותנו הספנים במיומנות רבה. ישר אל מעלית הידראולית שנמצאת על הסיפון.  אחד אחד אנחנו מועלים בזריזות אל הקטאמרן שמצויידת גם בשרותים נגישים.  על הספינה שולחנות שניתן לשבת מתחתם בנוחיות, או לעבור למושב בקטאמרן.  הספינה יוצאת מהמעגן, האגם לאגו נאהול הואפי שקט, בדרך הר געש פעיל ומעשן שפעילותו בעיקר בצידו הצ`יליאני. אורכה של התעלה בה אנחנו שטים הוא כ-17 ק"מ. ומביאה לצ`ילי.
פוקסיה
על גזעי העצים התנפחויות משונות, זוהי פטריית הזאו זאו, זבובון שמטיל ביצים בתוכה יוצר תופעה שהפטרייה אינה מתייבשת, אלא הופכת לגידול עצי, בדומה לעפצים המוכרים לנו.
לטייל ביער זו חוויה יוצאת דופן. בין עצי הקויואי, אשר פירוש שמם "מקום של מים" בשפת המקום. עצים גבוהים מאד, עם מערכת שרשים דלה ועל כן רבים מהם נופלים בקלות. לידם גדלים שיחי קניה קוליאוי. עצי הקוליואי אינם נשירים ועל כן בולמים את השלג וכך שיחי הקנה מקבלים הגנה.
בהמשך היער אנו מגיעים ליער עצי אראיין שגזעיהם אדומים. המראה והתחושה כמו להיות בארץ האגדות, מזכיר את יער האגדות בדיסני וורלד למי שהיה. רק הפיות והגמדים היו חסרים (-: . חשבנו שאם היינו יושבים בשקט בשקט הפיות והגמדים היו מופיעים.  לא לחינם קיימת כאן הבקתה של דיסני , את סרטו המפורסם "במבי" יצר דיסני בהשראת היער הקסום הזה.
האזור הוא שמורה שמחולקת לשלושה חלקים. האחד הקטן יותר לתיירות,השני למדענים וחוקרי טבע. החלק השלישי סגור לכולם. כולל המדענים. אנחנו נכנסים אל שביל שמוביל אותנו אל תוך היער הקסום, למזלינו הדרך איננה רטובה. אם הייה רטובה הדרך לא הייתה עבירה. עצרנו בנקודת תצפית מרשימה. והחבורה המשיכה עוד דרך קצרה שלא הייתה נגישה אל המפלים.  בקושי רב נפרדנו מהמקום,  חזרנו אל הקטאמרן והמשכנו בדרכנט אל האי ויקטוריה.
ממשיכים בשביל שמוביל אותנו בתוך אין ספור עצים ביניהם עצי סקוויה שאינם מקומיים והובאו למקום לפני כ-100 שנים. , אורנים,איצטרובלים ענקיים,פרחים שונים, ארזים ועוד. תנאי אקלים טובים גרמו להקלטות טובה. במקום יש גם עצי תפוח ופירות רבים אחרים.  במקום בעלי חיים רבים. רובם מתחבאים מהציבור.

ליד החוף ישנו מלון יוקרתי  חבוי שמגיעים אליו בהזמנה מיוחדת ובאלמוניות ממקומות שונים בעולם ביכטה פרטית.
לאחר שהמדריך מצא דרך נגישה אל המסעדה, הגענו למרות הקושי. מסעדה הנחמדה ונגישה. המשטח החיצוני של המסעדה בנוי מפלחי עצים שמשמשים אריחים. ומשתלבים בנוף המקומי.

רצפת הכניסה למסעדה

חזרנו למלון אחרי השעה 18:00 עיפים ומלאים בחוויות.  ארוחת ערב סעדנו במלון   והלכנו לישון מוקדם יחסית,היה חם מאוד, הרחוב סאן במסיבות יום שישי של מועדונים בסביבה. אופנועים חרשו את הרחובות ברעש אימים. לבסוף נרדמנו.