יום שבת, 26 בדצמבר 2015

בוצואנה,זימבבואה חלק 4 07.05.2015-14

הדרך לבוצואנה עורכת כ-4 שעות אבל, בלתי אפשרי שלא לעצור במקומות שונים ולצלם את הנוף בעלי החיים ועוד כך שהדרך מתארכת.
בדרך אנחנו עוברים דרך מתקן לרחצת הגלגלים נגד "אבולה" והנוסעים שהולכים חייבים גם בם לדרוך על משטח מיוחד. אותנו פטרו מזה:) פתאום המדריך מגלב שיש לנו תקר בגלגל. 5 דקות הוא מחליף גלגל אחד מהשישה שיש לו ספר. המרחקים ארוכים ואין גם תחנות למילוי דלק. עד שמתקנים את התקר במקום מורשה כדי שיהיו 6 רזרבה, ממלאים דלק בשני מיכלים שיש ברכב. כל אחד מכיל כ-100 ליטר.
רכב זה נוסע על דיזל, אבל ישנם הרב רכבים חשמליים למניעת זיהום. כאן אנחנו נכנסים לשמורת צובה הענקית. בדרך מספר ביקורות של דרכונים כדי למנוע הברחות ועוד. בנקודות אלו יש גם צבא גם משטרה וגם האחראים על הטבע. כולם צריכים לתת אישור.

בדרך לבוצואנה 2
דרך לבוצואנה 3
בדרך לבוצואנה 4

בדרך מפגשים עם פילים,גירפות,צפורים ועוד.
הגענו למלון GAME LODGE המלון עובר שינוי לנגישות,
החדרים נגישים, הדרך לא גמורה ויש הרבה עליות וירידות:) הצוות מודע ובתאום מגיעים לקחת אותנו לכל מקום. לאחר התמקמות קצרה לקחו אותנו חזרה ללובי שם התכבדנו בעוגיות, פירות, ושתיה. בשעה 17:00 יצאנו לשיט נוסף על הזמבזי.
הספינה פחות מפוארת, אבל אפקטיבית ושקטה כדי להגיע הכי קרוב לבעלי החיים. הנהגת מיומנת מאוד.
בצד של בוצואנה שמורה אסורה לציד דייג ועוד. מצידו השני של הנהר נמיביה שם מותר לגדל מקנה ולדוג באישור.
ראינו פילים,קרוקודילים,צפורים ועוד.

שיט

פילים

חזרנו עם שקיעה, הספקנו להתקלח,ונלקחנו לחדר האוכל,
אין תקשורת בחדרים,אין טלוויזיה, יש פנסים ואסור להסתובב בחוץ לבד אחרי 18:30. המקום מתוחם בגדר חשמלית כדי שפילים לא יכנסו. שאר בעלי החיים מסתובבים בשטח שלהם.
קבלת הפנים בארוחת הערב

ארוחת ערב טעימה לאחר קידוש. פרשנו לקבלה לשלוח הודעות הביתה ולישון בסביבות 10. השקמה מוקדמת.